קידום אתרים



 

S.E.O. - שיווק בעולם הדיגיטאלי

ניתן לראות בשיטת ה- SEO (Search Engine Optimization), או בעברית שיווק באינטרנט במנועי חיפוש, אסטרטגית שיווק, שמתבססת על טכניקות שונות להגברת תנועת הגולשים באתרים הרצויים. תוצאה זו מושגת באמצעות הפשטה והתייעלות של תהליך החיפוש של הגולש, או הצרכן הפוטנציאלי, במנועי החיפוש השונים.

מי משתמש במנועי החיפוש ?

שאלה רטורית. בעידן האלקטרוני של היום, כשהסמארטפונים הפכו לאובססיה, וה-Google הפך לחבר נאמן, קידום האתרים באינטרנט הינו הכרחי. זוהי השפה של היום, כשמנועי החיפוש משמשים כמתרגמים בין הצורך של ה"מחפש" לבין מוצריו של ה"מציע". הצגת מוצר בשפה מיושנת ולא מובנת, תשאיר את הגולש אדיש כלפי המוצר.

מה ההבדלים בין השיטות?

ישנן שתי שיטות עיקריות באמצעות ניתן לייעל את חווית תהליך החיפוש של הגולש באינטרנט. שיטת factor On-site מתבססת על קטלוג המידע, בדרך כלל על ידי מנהל האתר, ליצירת קישורים לאתר, שאינם בהכרח רלוונטיים לתוכן האתר. השיטה השנייה היא ה- Off site factor, והיא בנויה על אלגוריתם, שממלא מספר פונקציות, כגון ספירת מספר הכניסות לאתר או ותק, באמצעותן ממקם את האתר במדרג הפופולאריות בקרב הגולשים. כיום השימוש הוגבל לשיטה השנייה בלבד.

מהי מטרת קידום האתרים?

מהותה של השיטה טמונה בשיווק האתר באינטרנט על ידי שיפור תהליך חיפושו במנועי החיפוש. מטרה זו ניתן להשיג באמצעות הגברת מספר כניסות הגולשים לאתר הרצוי. מנגנון האלגוריתם סופר את מספר הכניסות, שמייצגות את מידת אהדתם של הגולשים כלפי האתר הרצוי. כיום ישנן חברות פרטיות, שמסוגלות לבצע את העבודה באופן מקצועי.

מה צריך לדעת כשרוצים לייעל את הגישה לאתר?

ישנם מספר כללים בסיסיים. ראשית, חשוב לשמור על התאמה מלאה בין מילת החיפוש לבין התוכן המוצע באתר, שניתן להשיגה בקלות באמצעות ארגזי הכלים שמציעים מנועי החיפוש המוכרים. כלל שני, הוא ריבוי ההפניות לאתר. כלומר, יש ליצור כמות גדולה במספר, ככל הניתן  של קישורים המובילים לאתר, כשמספרן נספר על ידי אותו האלגוריתם המייצג את מידת הפופולאריות של האתר. כלל אחרון, אך לא פחות חשוב, הוא "לא להירדם בשמירה". מנהלי מנועי החיפוש השונים נוטים לשנות את שיטות הדירוג, לכן יש להתעדכן בהתאם.

 

 



יצירת קשר
* שם מלא:
* טלפון:
* דוא"ל:
הערות:
טל. 1-800-800-302