קידום אתרים



 

קידום מילות מפתח


  
בעלי אתרים רבים נוטים לחשוב שעיקר העבודה שכרוכה בהקמת אתר קשורה למלאכת בניית האתר עצמו – בחירת הטכנולוגיה, העיצוב והפונקציונאליות. אלו שמודעים לנושא קידום האתרים עשויים אף לחשוב שמלאכתם תגמר ברגע שהאתר שלהם ישיג דירוג גבוה בגוגל – PageRank. אמנם דירוג גבוה של גוגל עשוי ליצור ערך נוסף לאתר וליצור מספר לא מבוטל של כניסות אל האתר, אך עד מהרה יתברר לאותם בעלי אתרים כי אם ברצונם לקדם את המכירות או את השירות אותם הם מציעים דרך האתר, ישנו צורך לברור את סוג הגולשים שכניסתם חשובה יותר מאחרים. על מנת להימנע ממצב בו תמצאו עצמכם מנסים למכור קרח לאסקימוסי, רצוי שתגדירו מיהו קהל היעד העיקרי לאתר שלכם וכיצד תוכלו לגרום לקהל זה לבקר באתרכם.


הדעות בנוגע להגדרת קהל היעד המתאים לאתר ספציפי חלוקות. ישנם הטוענים כי כל סוג של פרסום הוא פרסום חיובי ומכאן שיש להתרכז בהגדלת נפח התעבורה דרך האתר כאמצעי להגדלת המכירות. אמנם יש דברים בגו, אך זהו אינו סוף הפסוק. הגישה השניה היא שיש לבחור בקפידה את קהל היעד לאתר וכך לא לבזבז זמן על מבקרים שבכל מקרה אינם מעוניינים בשירות אותו אתם מציעים. דרך המלך כנראה עוברת בין שתי הגישות, אך בהקשר הזה ישנם כמה פרטים שחשוב לציין:


אתרי אינטרנט נועדו לטפל במספר רב של פניות והגדלת מספר הפניות לעולם לא יבזבז זמן כי האתר פנוי תמיד. אם כך, אולי כדאי באמת להגדיל את מספר הכניסות לאתר בכל מחיר. מצד שני, המדד החשוב ביותר במדידת הכדאיות שכרוכה בהשקעה לקידום אתר נקרא ROI – החזר על השקעה. עפ"י רוב אנשים מעוניינים להגיע לתוצאות הטובות ביותר במינימום השקעה כספית ובמינימום זמן. מהבחינה הזו, נראה כי ההשקעה הכרוכה בהגדלת מספר הכניסות לאתר בכל מחיר תגרור בזבוז זמן ושעדיף כנראה להשקיע זמן באפיק הכי מבטיח – קהל היעד. השורה התחתונה בהקשר זה היא שאם בבעלותכם אתר המרכז מספר רב של כניסות אך איננו כלי מכירה יעיל, כנראה שעליכם לחשוב מחדש על אסטרטגיית השיווק שלכם.


ישנן מספר מסקנות שעשויות לצוץ מבחינה מדוקדקת של אסטרטגיית השיווק לאתר מסוים. ייתכן שעיצוב האתר אינו מתאים, שהפונקציונאליות פשוטה או מסובכת מידי או פשוט שקהל היעד שמבקר באתר אינו הקהל המעוניין בשירותים אותם האתר מציע. שוב, כנראה שמדובר בשילוב של המסקנות. יחד עם זאת, בחירת מילות המפתח אשר יובילו משתמשים לאתרכם דרך מנועי החיפוש תבטיח שהמבקרים באתרכם אכן מעוניינים בשירות אותו אתם מציעים – הם חיפשו את השירות הזה. ככל שמספר הכניסות ממשתמשים כאלה יעלה, כך גם יגדלו המכירות!



יצירת קשר
* שם מלא:
* טלפון:
* דוא"ל:
הערות:
טל. 1-800-800-302