קידום אתרים



 

בחירת מילות מפתח

בחירה נבונה של מילות המפתח הנכונות היא הצעד החיוני הראשון לקמפיין SEO מוצלח. אם לא תצליחו בשלב ראשון זה, הדרך קדימה מלאת מהמורות וסביר להניח שאתם תבזבזו את הכסף והזמן שלכם או של הלקוח. ישנן דרכים רבות כדי לקבוע אילו מילות מפתח הכי יעילות. קביעת הרשימה הסופית שלהם חייבת להעשות לאחר ניתוח זהיר של מה האוכלוסייה המקוונת מחפשת, אילו מילות מפתח המתחרים שלך בחרו ומעל לכל - מה הן מילות המפתח שאתם מרגישים שיתארו את האתר שלכם על הצד הטוב ביותר. כל זה הוא נפלא ובוודאי שזו הדרך ללכת בה. אך, אם תרצו להגדיל את סיכויי ההצלחה, מחקר נוסף הוא אף פעם לא יותר מדי, במיוחד כאשר תוצאותיו יחסכו את היריות באפלה.

תהליך מאוד חשוב למקד מילות מפתח

לאחר שהכנתם רשימה ארוכה ומפורטת של כל מילות המפתח ה"רווחיות" היות והן מוקלדות על ידי עשרות אלפים או מאות אלפים ביום, אל תמהרו עדיין. מילות מפתח פופולאריות זה נהדר, אבל זה יהיה עוד יותר נפלא אם בחרתם מילות מפתח עבורן המיצוב העליון (עמוד ראשון בגוגל) הוא בר השגה במאמץ סביר. אם קיימים מתחרים רבים עבור מילות המפתח שנבחרו, רוב הסיכויים, לא משנה כמה קשה אתם מנסים, אתם בקושי תהיו מסוגלים לעקוף אותם ולמקם את האתר שלכם בין עשר התוצאות הראשונות. כמו שכל מקדם יודע, אם אתה לא יכול להיות בעמוד הראשון (או בשני ובמקרה הגרוע ביותר על השלישי) של תוצאות החיפוש האורגניות, כדאי שתחשוב שוב אם הרווח הפוטנציאלי מאופטימיזציה עבור מילים מסוימות בכלל שווים את המאמץ. זה נכון שקיימים אתרים שאפילו לאחר 50 התוצאות הראשונות יכולים לקבל תנועה הגונה ממנועי חיפוש, אבל זה בטוח שלא ניתן לסמוך על כך. גם אם איכשהו הייתה הצלחה והאתר הגיע לפסגה, האם יש לכם מושג מה צריך לעשות כדי לשמור על המשכיות בתוצאות הטובות?

אתם יכולים להרגיש מיואשים כי כל מילות המפתח הרווחיות כבר כבושות אבל זה מוקדם מדי לוותר. חיפוש מילות מפתח בנפח נמוך יכולות להיות רווחיות כמו אלה בנפח גבוה והיתרון העיקרי שלהם הוא שתהיה לכם פחות תחרות. מומחי SEO מאשרים שזה אפשרי, בפחות מאמץ ובמסגרת תקציב, להשיג תוצאות טובות הרבה יותר עם מילות מפתח חיפוש בנפח נמוך יותר מאשר להשתמש במילות החיפוש בעלות נפח גבוה. כדי לעשות זאת, יש לבצע הערכה לגבי כמה קשה זה יהיה לדרג גם עבור מילת מפתח מסוימת בעלת נפח נמוך יחסית.

איך בודקים מילות מפתח?

הדרך הטובה ביותר להעריך כמה קשה יהיה לדרג עבור מילת מפתח מסוימת היא על ידי שימוש בכלים המתאימים. אם תחפשו באינטרנט, תוכלו לראות כמה כלי מילות מפתח קיימים. לדוגמא, Google Keyword Tool  או Seochat's Keyword Difficulty. 

כדאי גם לבדוק כמה מילות מפתח או ביטויי מפתח. תהיו מופתעים לראות כמה שונה הקושי המשוער עבור מילות מפתח דומות! לדוגמה, ניקח מקרה אופטימיזציה של אתר פיננסי, העוסק בעיקר באשראים והלוואות, וחלק ממילות המפתח הינן כספים, כסף, אשראי, הלוואה, משכנתא, לכל מילה הקושי שלה והתחרות שונה ממילה למילה ובמספר אתרים אף תקבלו את הסיכויים להצלחה באחוזים.

העזרו בכלים אלה גם לשימוש עתידי, הם יהיו מאוד שימושיים כדי לעקוב אחר שינויים אפשריים ולאמוד את  קושי בחירת מילת המפתח. לאחר סיום האופטימיזציה על אתרכם, קחו בחשבון כי גם אז, יש להמשיך ולפעול, לעבוד קשה ולאתר עוד ועוד מילות מפתח מתאימות גם אם התחרות הקשה גולשת למילים שכבר נבחרו.



יצירת קשר
* שם מלא:
* טלפון:
* דוא"ל:
הערות:
טל. 1-800-800-302